Veelgestelde vragen
Algemeen
-
Wat is self-storage?
Selfstorage of zelfopslag biedt particulieren en bedrijven een aparte opslagruimte aan om goederen te stockeren die je thuis of bij je bedrijf niet kwijt kan. Het is een groeiende markt in Europa (reeds matuur in de Verenigde Staten).
Storo is een selfstorage merk dat al jouw spullen netjes en veilig bewaart in een aangename omgeving. Het is eenvoudig in gebruik, 24/7 online beschikbaar en betaalbaar.
-
Wat zijn de afmetingen van de opslagruimte?
De afmetingen verschillen per vestiging. Je kan de juiste afmetingen terug vinden op de infopagina van de verschillende vestigingen. De opslagruimtes variëren typisch van 1m² tot 28m² met uitzondering van vestigingen waar ook grotere formaten beschikbaar zijn.
-
Hoe hoog zijn de opslagruimten?
De hoogte van de opslagruimtes zijn verschillend per locatie (typisch tot 3m). De exacte hoogtes zijn terug te vinden op de infopagina van de verschillende vestigingen.
Neem zeker eens een kijkje op onze website! -
Zijn er verschillende soorten opslagruimten?
Er zijn verschillende soorten opslagruimten. Je kan kiezen tussen een locker en een gewone opslagruimte. Deze variëren van oppervlakte. Er zijn ruimten beschikbaar op de begane grond, deze zijn bereikbaar zonder trap of lift. Voor de opslagruimten op het eerste verdiep is een trap en lift voorzien. Deze ruimten zijn goedkoper. In sommige vestigingen zijn er ook opslagruimtes aanwezig die bereikbaar zijn met transport (drive-through opslagruimtes).
-
Wat is de temperatuur van de opslagruimten?
Wij garanderen een minimumtemperatuur van 12 graden om je goederen optimaal te beschermen.
-
Mag ik vloeistoffen bewaren in mijn opslagruimte?
Er mogen geen vloeistoffen worden opgeslagen die milieu, brand- of gezondheidsgevaar kunnen opleveren. In onze algemene voorwaarden kan je terug vinden wat je wel mag opslaan.
-
Is er ventilatie voorzien in de opslagruimten?
Er is steeds een natuurlijke ventilatie doorheen het gebouw en de opslagruimten.
-
Hoe weet ik welke grootte ik het best kan gebruiken?
Dit is afhankelijk van jouw spullen of Zalando verslaving.
Via de renders op de website kan je inschatten welke ruimte je nodig hebt. Deze geven een goed beeld van de ruimte en wat erin past. Je kan ook langskomen om de verschillende mogelijkheden te bekijken. Maar hiervoor online een afspraak of je kan ook bellen naar het nummer 03 376 07 63. -
Kan ik overschakelen van ruimte wanneer ik meer of minder plaats nodig heb?
Dankzij onze flexibele contracten kan je van ruimte wisselen als je na verloop van tijd graag over meer of minder ruimte zou beschikken. Hiervoor neem je contact op met Storo.
-
Hoeveel kost een opslagruimte?
De huurprijs van een opslagruimte hangt af van de locatie en de oppervlakte. Je kan bij overzicht boxen de prijzen terugvinden.
De prijzen zijn inclusief BTW. -
Een opslagruimte huren, hoe doe ik dat?
De gemakkelijkste manier om je opslagruimte te huren is via de website.
Bij vragen kan je contact met ons opnemen. Je kan ons bellen op het nummer 03 376 07 63 of mailen naar algemene mailadres info@storo.be of het mailadres van je vestiging. Je kan ook steeds een afspraak maken via onze planner of telefonisch om eerst fysiek de opslagruimte te bekijken. -
Kan ik inpakmateriaal en verhuisdozen kopen?
Verhuisdozen en inpakmateriaal kan je online in het boekingsproces mee aankopen. Deze goederen worden twee werkdagen na afsluit van je contract in de box gelegd. Hiervoor zal je toestemming moeten geven.
-
Hoe kan ik mijn goederen best inpakken?
Je kan op onze nieuwspagina verschillende tips terug vinden over hoe je goed je goederen kan inpakken.
-
Geldt er een minimum huurperiode?
De minimum huurperiode voor een opslagruimte bedraagt één maand.
-
Geldt er een maximum huurperiode voor de opslagruimten?
Er geldt geen maximum huurperiode. De opslagruimten kunnen zo lang als gewenst gehuurd worden.
-
Zijn er speciale aanbiedingen?
Storo past op de meeste opslagruimten de volgende regel toe: EUR 1 in de eerste maand. Daarnaast kan je ook genieten van tijdelijke- en gelegenheidspromo’s. Er worden ook lange termijn promo’s aangeboden.
-
Wat mag ik opslaan?
Wat je allemaal wel of niet mag opslaan kan je terug vinden in onze algemene voorwaarden op de website.
-
Is er een leeftijdsgrens voor het huren van de opslagruimten?
Je moet 18 jaar oud zijn wanneer je een ruimte huurt aangezien je een contract moet ondertekenen.
-
Is er elektriciteit aanwezig in de opslagruimtes?
Wegens veiligheidsredenen is er geen elektriciteit aanwezig in de boxen. Op grotere formaten is er elektriciteit en automatische verlichting aanwezig (dit wordt afzonderlijk vermeld).
Toegankelijkheid
-
Hoe krijg ik toegang tot de opslagruimten?
Je krijgt toegang tot je ruimte via de app en een zes-cijferige code die je in het klantenportaal kan terugvinden en via SMS ontvangt.
-
Ik krijg mijn opslagruimten niet meer open, wat nu?
Werkt de app niet meer of heeft de batterij van je gsm het weer opgegeven?
Wanneer de app niet werkt raden wij aan om de keypad te gebruiken.Werkt de keypad niet meer?
Probeer met de Storo app!Is de stroom uitgevallen?
Bij een stroompanne worden de juiste instanties verwittigd en wordt er zo snel mogelijk naar een oplossing gezocht.Nog niet gelukt?
Controleer of je bent ingelogd op de app, verbonden bent met het Storo wifi netwerk of jouw mobiel internet. Is je contract al van start of net verlopen? Staat er nog een betaling open?Mocht dit allemaal in orde zijn en je kan niet binnen, neem dan contact op met het hulpnummer van Storo (03 376 07 60).
-
Kan/mag ik een ander persoon toegang geven tot mijn opslagruimte?
Je kan dit zelf via het klantenportaal. Op het tabblad toegangsrechten kan je iemand anders toegang geven tot je opslagruimte. Je kan hierbij ook een einddatum toevoegen.
Je kan via het klantenportaal een invite sturen naar de persoon die je graag toegang zou geven (mailadres ingeven). Deze persoon ontvangt dan een mailtje en kan dan in enkele stappen toegang krijgen tot de box. Deze persoon zal in zijn app de gedeelde boxen zien staan. Er wordt geen automatische toegangscode aangemaakt voor deze persoon.
Deze pincode kan wel aangevraagd worden via het mailadres van je vestiging. Dit gebeurt bijvoorbeeld geregeld bij transportfirma's die geen gebruik willen maken van een applicatie maar wel van een toegangscode. Deze kan ook op aanvraag maandelijks gewijzigd worden.
-
Hoe kan ik een toegangsrecht stopzetten?
Dit kan u via het klantenportaal bij het beheer van uw box; dit vindt u terug bij de sectie toegangsrechten.
Hieronder vindt u ook nog een filmpje van hoe dit moet.
-
Wanneer heb ik toegang tot mijn opslagruimte?
Je heb 24/7 toegang tot je opslagruimte met je toegangscode en app. Voor bepaalde vestigingen worden er afwijkende openingsuren voorzien. Je kan deze online raadplegen per vestiging.
-
Hoe kan ik mijn spullen verplaatsen naar de opslagruimten?
Er zijn trolleys voorzien die je kan lenen om zo spullen van je auto naar de ruimte te brengen.
Plaats deze steeds terug, zodat iedereen hier gebruik van kan maken! -
Kan ik met mijn wagen tot aan de opslagruimte rijden?
Sommige opslagruimten zijn toegankelijk met de wagen. Je kan ook steeds binnen rijden in de laad-en loszone om je goederen uit te laden.
Beveiliging
-
Hoe sluit ik mijn ruimte veilig af?
Zorg ten allen tijden dat je de deur goed sluit. Bij een opslagruimte met rolpoort sluit je goed de grendel.
-
Controleert Storo wie het terrein binnenkomt?
Ja. Er is toegangscontrole aanwezig om de veiligheid van de klant te garanderen.
-
Is er camera bewaking?
Er is 24/7 camerabewaking voorzien. Ook is elke box apart voorzien van een alarm.
Contract en betaling
-
Hoeveel kost een opslagruimte?
De prijs hangt af van de locatie, de grootte en huurtermijn van de opslagruimte. Aangezien we transparant willen zijn, kan je de startprijzen terugvinden op de website. De prijs voor je opslagruimte is steeds inclusief BTW. Daarnaast betaal je ook een maandelijkse vergoeding voor de verzekering (afhankelijk van verzekerde waarde).
-
Zijn er bijkomende kosten?
Er zijn geen bijkomende of verborgen kosten. Je betaalt enkel de huur en een verzekering voor je opslagruimte.
-
Moet ik waarborg betalen?
Je betaalt geen waarborg voor je opslagruimte.
-
Moet ik administratie- en registratiekosten betalen?
Je registreert jezelf via de website. Hierdoor is dit volledig gratis en betaal je geen administratie- en registratiekosten (in tegenstelling tot vele andere providers). Je betaalt ook geen geld voor een slot aangezien dit allemaal automatisch verloopt.
-
Wanneer en hoe moet ik betalen?
Twee dagen voor de nieuwe huurperiode wordt het geld automatisch van je rekening gedebiteerd. Wanneer de betaling niet gelukt is zal je een mailtje krijgen met de uitnodiging om je betaalgegevens aan te passen in het klantenportaal.
-
Wat is er in de prijs inbegrepen?
- Binnen- en buitenparking aan de vestiging
- Het gebruik van een trolley
- Administratiekosten en onbeperkt gebruik van de helpdesk
- 24/7 camera-beveiliging
- 7/7 toegang tot uw opslagruimte
-
Wat is er niet in de prijs inbegrepen?
Er dient een aparte maandelijkse vergoeding betaald te worden voor de verzekering. Dit is verplicht en kan niet toegevoegd worden aan de huurprijs aangezien dit bedrag afhankelijk is van de verzekerde waarde.
-
Moet ik een voorschot betalen?
Je moet bij ons geen voorschot betalen.
-
Moet ik borg betalen bij het einde van een huurcontract?
Je moet geen borg betalen wanneer je je contract afsluit.
-
Hoe kan ik betalen?
Je kan betalen met visa, mastercard en bancontact. De gelden worden 2 dagen voor het begin van de nieuwe periode automatisch van je rekening gedebiteerd.
Je kan je betaalgegevens steeds wijzigen in het klantenportaal. Zie wel dat deze correct zijn, ander verlies je mogelijk toegang tot je box.
-
Wat is de opzegtermijn van mijn huurcontract?
De opzegtermijn dient zeven dagen voor het begin van een nieuwe periode doorgegeven te worden. Dit kan via het klantenportaal. Let er wel op dat de box leeg is bij het einde van de periode. Dit wordt door een Storo medewerker gecontroleerd. Als de box niet leeg is wordt de huur automatisch verlengd.
Bijvoorbeeld: ik ben 23 augustus mijn contract aangegaan. Dan dien ik voor 16 september op te zeggen voor de nieuwe periode die start op 23 september. Mijn box dient leeg te zijn op 23 september.
-
Hoe kan ik mijn huurcontract opzeggen?
Via het klantenportaal onder het tabblad "huur opzeggen" kan je het huurcontract stopzetten.
-
Facturen worden verstuurd via e-mail, kan ik mijn e-email veranderen?
Dit kan door dit door te geven aan de administratie. Dit kan je doen door te mailen of te telefoneren naar het algemene nummer.
-
Waar kan ik mijn facturen en betalingen vinden?
Je kan je facturen en betalingen vinden in het klantenportaal bij de sectie 'mijn betalingen'. Bekijk hieronder de video van waar je dit kan vinden.
-
Waar kan ik mijn contracten vinden?
Je kan je contracten vinden in het klantenportaal bij beheer box onder de sectie 'huurcontract'. Bekijk hieronder de video van waar je dit kan vinden.
Verzekering
-
Moet ik de goederen in de opslagruimte verzekeren?
Ja, voor de huur van een opslagruimte is een verzekering verplicht. Het is in jouw belang om jouw bezittingen te verzekeren. Al onze vestigingen zijn uiteraard volledig gedekt tegen onder andere natuurrampen, maar het is nodig dat je je bezittingen tegen verlies of schade verzekert wanner je ze bij ons opslaat.
Afhankelijk van de waarde van je bezittingen (minimum van €2.500), kan je al vanaf €5 per maand (incl. BTW) een verzekering afsluiten voor je spullen. Dit maandelijkse bedrag voorziet ook alle administratie met betrekking tot de verzekering, 24/7 camerabeveiliging en optimale bescherming van je goederen! Omdat we meerdere polissen hebben, genieten wij een interessant tarief. Jullie dus ook!
Het aangaan van deze verzekering wordt voorzien bij het boekingsproces (via een polis aangeboden door Vivium speciaal ontwikkeld voor Storo klanten).
-
Bij wie zijn mijn goederen verzekerd?
Je kan een verzekering afsluiten bij Concordia, speciaal op maat gemaakt van Storoklanten. De algemene voorwaarden kunnen hier teruggevonden worden: Algemene Voorwaarden Verzekering.
In geval van schade, gelieve te mailen naar: claims.ANT@concordia.be.
-
Waar kan je je verzekeringsattest vinden?
Je kan in het klantenportaal bij beheer box onder sectie 'huurcontract' je verzekeringsattest vinden. Verder vind je op onze website ook een voorbeeld van een verzekeringsattest.
App en keypad
-
Waar kan ik de app downloaden?
Bij de online boeking van een box moet je je gsm-nummer noteren. Je zal een bericht krijgen met een link naar de app. Wanneer je deze link opent kom je automatisch in de app uit, je moet deze enkel nog op je startscherm zetten en je app is geïnstalleerd. Heel gemakkelijk!
-
Waarvoor kan ik de app gebruiken?
Je gebuikt de app om de vestiging (incl. inkom en verschillende poorten) en je box binnen te kunnen. Afsluiten doe je manueel, zie dat je dit zeker niet vergeet. Je kan via het klantenportaal andere gebruikers toekennen om je box binnen te kunnen.
-
Ik begrijp de app niet, kan ik ook zonder app binnen?
Ja kan aan de hand van de keypad de vestiging betreden. Je moet er wel rekening mee houden dat er niet aan elke ingang een keypad hangt.
Binnen hangt op aangegeven plaatsen ook een keypad waarmee je de box open krijgt. Gebruik de keypad die op het verdiep van je box hangt.
-
Wat is een keypad?
Een keypad is een klavier dat aan de ingang hangt. Door een zes-cijferige code in te voeren zal de deur of poort openen.
Onze opslagruimtes
Kies een vestiging:
-
Roeselare, Oude Diksmuidsestraat 4a